Innowacja pedagogiczna

"Kodowanie i programowanie
to już dla nas łatwe zadanie"

Dzisiejsze czasy to świat pełen nowatorskich technologii spotykanych na każdym kroku, a umiejętność programowania jest jedną z podstawowych kompetencji XXI wieku.
Zaobserwować można intensywny rozwój informatyzacji i cyfryzacji, dlatego tak ważne jest
nabywanie umiejętności nie tyle obsługi komputera co nauki programowania. We współczesnym świecie znajomość programowania to możliwość rozumienia, budowania i zmieniania. Uwzględniając te potrzeby i dostosowując działania dydaktyczne do możliwości dzieci okres przedszkolny może stanowić bazę istotną dla ich przyszłych sukcesów w dalszym procesie nauczania. Wprowadzenie nauki programowania w pierwszym etapie edukacyjnym daje dzieciom szansę na zdobywanie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia, jak również wdrażanie do pracy zespołowej. Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany.

Głównym celem wprowadzenia innowacji jest przede wszystkim kształcenie umiejętności dzieci 3-6 letnich w zakresie samodzielnego kodowania i programowania, myślenia logicznego niezbędnego do rozwiązywania problemów i zadań.

 

“Zakodowana choinka” Świetliki

“Zakodowana bombka” Ślimaczki Świetliki zrobiły zakodowaną choinkę. Coraz lepiej sobie z tym radzą. Kto wie może jest wśród nich mały programista.

“Zakodowana bombka” Ślimaczki

“Zakodowana bombka” Ślimaczki Ślimaczki już czują Święta i z tej okazji postanowiliśmy pobawić się w kodowanie😃Naszym celem było odkodowanie ukrytego obrazka oczywiście o tematyce Świątecznej

“Mali programiści” Tropiciele

“Mali programiści” Tropiciele Kodowanie i programowanie to już dla nas łatwe zadanie. Tropiciele bawią się w małych programistów i poznają postawy kodowania. Okazuje się,  że

Cebulki kodują

Cebulki kodują “Warzywne kodowanie” czyli zabawy z kodowaniem z grupie 🧅 Cebulki 🧅. Dzieci odkodowały zakodowaną dynie, poznały jej wartości odżywcze i dowiedziały się co

Przejdź do treści