lock1

Każda mama dobrze wie, jak cennym skarbem są rysunki dziecka. Dziecięce obrazki są kopalnią informacji ukazującą emocje, radości, lęki, smutki, a nawet charakter autora. Dlatego powinniśmy uważnie przyglądać się rysunkom dziecka. 

Czytaj więcej: "Co wyrażają rysunki dziecka"

Okres od trzeciego do siódmego roku życia nazwano złotym wiekiem motoryczności dzieci. Potrzeba ruchu jest w tym czasie tak wielka, że jej niezaspokojenie określa się głodem ruchowym. Dla prawidłowego rozwoju fizycznego dziecko powinno codziennie do woli biegać, skakać, bawić się piłką itp. Nie da się też „na zapas” ruchowo wyszaleć. Dzieci mają indywidualne zapotrzebowanie na aktywność ruchową. Nieco inaczej kształtuje się to

Czytaj więcej: "W jaki sposób dbać o aktywność fizyczną przedszkolaków"

Okazuje się, że dzieci zachęcane do rozwijania i wyrażania się w muzyce, tańcu, rysowaniu, malowaniu i działaniach parateatralnych – lepiej się uczą w szkole i łatwiej przyswajają wiedzę. Nie powinno to nikogo dziwić. Człowiek grał i tańczył, zanim nauczył się mówić. Tańcem i grą na prostych instrumentach modlił się do swoich bogów. Taniec i muzyka towarzyszyły mu we wszystkich ważnych momentach życia. Wyrażał nimi miłość do ukochanych osób, radość z powodu narodzin dziecka i smutek po odejściu kogoś bliskiego. Swoimi rysunkami zaklinał strach i zły los, prosił o powodzenie w łowach, mówił, że jest szczęśliwy lub smutny. Działania artystyczne są naturalnym środkiem ludzkiej ekspresji. Usuwanie ich w cień pracy i nauki jest działaniem nienaturalnym, okaleczającym człowieka.

Czytaj więcej: "Jak muzyka, taniec, teatr wpływają na rozwój dziecka"

W planowaniu działań edukacyjnych przedszkola wiele czasu przewiduje się na wprowadzenie dziecka w świat literatury. Kontakt z książką nie jest naturalną potrzebą dziecka, jak np. różne formy jego aktywności poznawczej, ruchowej, werbalnej czy zabawowej.

Czytaj więcej: "Dlaczego trzeba czytać dzieciom?"

Początek strony
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com